Pracovní stůl by měl být středobodem kanceláře, ale stejně tak i domácí pracovny. Mělo by to být místo, kde si budete ihned jistí, že vše rychle najdete a uděláte. Nevíte jak na jeho správné uspořádání? Těchto pár rad by vám mělo pomoci k tomu, abyste už nikdy zuřivě nehledali kus papíru nebo jinou věc, bez které se momentálně neobejdete.

Pracovní stůl
Zdroj: pinterest.com, Yesari

Základy, kterých se držte

Zaprvé – základem je mít dostatek zásuvek. Žijeme v době moderních technologií, mobil, MP3, notebook a další gadgety nejsou žádným zjevením a využíváme je téměř všichni. Zásobníky na pera, gumy, tužky, ořezávátka a spousty dalších kancelářských potřeb jsou samozřejmostí. Na pracovní ploše si však nechte pouze ty, které využíváte takřka neustále. Zbytek schovejte do útrob stolu, ideálně podle tématických skupin.

Osvětlení

Na stole by neměla chybět lampa s jasným, ale ne ostrým světlem, protože není nic horšího než pracovat v přítmí. Tiskárnu, fax a další přístroje mějte na stole jen v případě, že na ně máte dostatek místa. V opačném případě jim věnujte samostatný kus nábytku a ušetříte spoustu místa.

Pořádek

Smlouvy a dokumenty třiďte do složek a máte-li jich nezanedbatelné množství, nezapomeňte je systematicky označit. Samozřejmostí by měl být odpadkový koš pod stolem – ušetříte spoustu času, který byste vynaložili cestou ke koši v jiné místnosti.

Je-li to ve vašich možnostech, vsaďte na stůl atypického tvaru (např. rohový stůl) – opět efektivněji využijete prostor v pracovně. Některé stoly mají praktické protiskluzové povrchy a hrany, díky kterým vám nebudou „utíkat“ drobnější předměty. Dbejte na časté uklízení a čistotu. Na uklizeném stole se pracuje efektivněji a práce rychleji odsýpá!